XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa

Testuingurua

2. Jane luzaroan egon zen klub-ean
a) Amari ez zitzaion ondo iruditzen.
b) Amari bost axola zitzaion.
c) Amak ez zuen ezer esan
.

3. Pasarte honek zera erakusten digu:
a) Biggs andereak alaba ez zuela atsegin.
b) Alabaz kezkatuta zegoela.
c) Alaba gaizki tratatzen zuela
.

B Ulerkuntz praktika
1. Esan ea ondorengo esaldiak egiazkoak diren ala ez.

Egiazkoak ez badira, eman erantzun egokia.

a) Jane eskola ume bat zen.
b) Jane-k buruko mina zuen.
c) Jane gutxitan irteten zen, etab.
.

2. Zergatik esan zuen Jane-ren amak honako hau?.

a) Lanera berandu iritsiko zara berriro!
b) Gaisorik al zaude, ala?
c) Dagoeneko garbituta al zaude?, etab.
.

3. Eman ondorengo esaldiekin zerikusia duten xehetasun gehiago:
a) Jane nekaturik zegoen goizean
b) Biggs andereari ez zaio klub-a gustatzen
c) Biggs andereak Jane-ren gela ordenatu zuen, etab.
.

4. Zein hitz erabil dezakezu honako hauek deskribatzeko:
a) Jane? txukuna / erabat esna / gaisorik / lo / erdi lo.

b) Biggs anderea? maitagarria / ernegatua / irudikorra / pozik egoten dena.

c) Jane-ren gela? txukuna / zikina / ezerosoa / nahaspildua.

5. Ahal duzun informazio gehiena eman ezazu honako hauei buruz:
a) Biggs anderea
b) Jane
c) Jane-ren gela
d) Klub-a
.

Helburuak antzematea
Lehendabiziko bi helburuak, hau da, ikasleak azkar irakurtzera bultzatzea eta testu baten gai nagusia eta funtzioa antzematen praktika ematea, ariketa batean lan daitezke.

Ikusitako ariketen artean ez dago xede honetarako egokia denik, guztiek irakurketa mantso eta intentsibora bultzatzen dutenez.